Kancelaria

Kancelaria parafialna jest czynna
po każdej Mszy Świętej.
W niedziele i święta kancelaria nieczynna.
Kancelaria znajduje się w budynku plebanii.
tel. 41 306 14 44
tel. kom. 729 861 908
[email protected]

Sakrament Małżeństwa

Narzeczeni przygotowujący się do Sakramentu Małżeństwa:
Zobowiązani są do zgłoszenia się w kancelarii parafialnej 3 miesiące przed datą ślubu z następującymi dokumentami:
  • Metryka chrztu (aktualna – ważna 3 miesiące),
  • Świadectwo bierzmowania,
  • Zaświadczenie o ukończonym katechezy przedmałżeńskiej,
  • Dowód osobisty,
  • Data I Komunii św., parafia,
  • Zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego (ważne 3 miesiące),
  • Dane rodziców: zawód, nazwisko panieńskie matki,
  • Dane świadków (imię, nazwisko, wiek, adres zamieszkania);
Narzeczeni obowiązani są do uczestnictwa w spotkaniach dotyczących poradnictwa rodzinnego, potwierdzone zaświadczeniem o odbytych spotkaniach.

Sakrament Chrztu Świętego

Chrzty sprawowane są w każdą niedzielę podczas Mszy Św. o godz. 12:00
Do zgłoszenia chrztu potrzebne są:
  • Akt urodzenia dziecka z Urzędu Stanu Cywilnego,
  • Dane rodziców: imiona, nazwisko rodowe matki, wyznanie, wiek, zawód rodziców, adres zamieszkania, data i miejsce ślubu kościelnego,
  • Dane rodziców chrzestnych: imię, nazwisko, adres zamieszkania, zaświadczenie chrzestnych, że są praktykującymi katolikami, jeżeli nie mieszkają na terenie naszej parafii;
Przygotowanie dla rodziców i chrzestnych w sobotę po Mszy św. o godz. 18.00 w kościele.

Pogrzeb

W celu zgłoszenia pogrzebu wymagane są następujące dokumenty:
  • Karta zgonu,
  • Potwierdzenie przyjęcia sakramentów świętych,
  • Ustalenie godziny pogrzebu najpierw w kancelarii parafialnej,
  • Z p. organistą i p. kościelnym należy kontaktować się osobiście;
Zachęcamy rodzinę zmarłego do skorzystania z sakramentu pokuty i pojednania przed pogrzebem, aby podczas Mszy Św. pogrzebowej przyjąć Komunię Św. w intencji zmarłego.

Informacja o ochronie danych osobowych

W związku z wejściem w życie „Dekretu Ogólnego KEP w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim" informujemy, że w kancelarii parafialnej będą obowiązywały zasady takie jak w innych instytucjach publicznych.
  • Świadectwo chrztu lub inne zaświadczenie, może otrzymać jedynie pełnoletnia osoba, której dane dotyczą.
  • Świadectwo chrztu lub inne zaświadczenie dla nieletnich będą mogli otrzymać tylko i wyłącznie rodzice lub prawni opiekunowie dziecka.
  • Osoby trzecie nie mogą występować w sprawach, które ich bezpośrednio nie dotyczą.
  • Możliwość uzyskania jakiegokolwiek zaświadczenia czy świadectwa w kancelarii parafialnej przez osoby trzecie, będzie możliwe tylko ma podstawie prawnego pełnomocnictwa.
  • Uzyskanie świadectwa chrztu czy innego zaświadczenia w kancelarii parafialnej będzie możliwe po zweryfikowaniu tożsamości osoby proszącej, której dane dotyczą. Prosimy posiadać przy sobie dowód tożsamości.

ks. Sebastian Wieczorek
Diecezjalny Inspektor Ochrony Danych